Původní drátěná kola většinou vykazují řadu nedostatků. Volné dráty, silná koroze uvnitř kola pod gumovými pásy, nemožnost vycentrování apod.
Nejrozšířenějšími a relativně levnými novými koly jsou MWS, vyráběné údajně dle licence Dunlop v Indii. Kvalita zde odpovídá nižší ceně. Ve špičkové kvalitě jsou vyráběna kola Dayton s CNC opracovanými středy, nerezovým výpletem, výrazně vyšší nosností a odolností vůči axiálnímu i radiálnímu zatížení. Umožňují montáž pneumatiky bez duše a nemusí se nikdy dodatečně centrovat. Díky CNC opracovanému středu se též podstatně lépe vyvažují. Oproti původní šířce 5´´ je lépe použít 6´´ spolu s pneu 205/70, jejichž průměr zhruba odpovídá původnímu rozměru. V těchto dimenzích je ovšem velmi malý výběr, většina pneu těchto rozměrů je určena pro SUV a dodávky, kde je zcela nevhodný vzorek i rychlostní index. Ideální pneumatikou s vynikajícími vlastnostmi korespondujícími s podvozkem E type je Pirelli P4000 205/70 R15W, dnes bohužel dosti obtížně sehnatelná. Další možností je Vredestein Sprint Classic, velmi drahá pneumatika s klasickým vzorkem a nepohoršujícími vlastnostmi za tepla a sucha, dosti problematická na mokru a za chladného počasí. Jediným jejím kladem je pro puristy přijatelný vzhled. Pokud není v profilu 70 nic k sehnání, lze ještě v krajním případě použít 205/65, kde již je výběr širší. Výška auta se tímto sníží cca o 15 mm oproti originálnímu rozměru. Kola 6,5´´ již u vozů S1 a S2 činí problémy s drhnutím v blatnících. Na zadní nápravu jsou aplikovatelná po úpravě vnitřního lemu blatníku. Po této úpravě jsou dokonce lepší než 6´´, které díky jinému ET mají tendenci naopak drhnout s vnitřní strany podběhu a většinou je proto nutné odstranit původní gumový doraz poloosy a upravit jeho paknu. Na přední nápravu je třeba vždy montovat max. 6´´ disky, širší drhnou v plném rejdu.
Pneumatiky v profilu 70 zhruba odpovídají původní dimenzi. Pneumatiky s nižším profilem nejsou pro danou konstrukci podvozku příliš vhodné.
Správné vyvážení drátěných kol je též velmi slabým místem snad všech klasických vozů. Kolo musí být upnuto na vyvažovací zařízení pomocí dvou speciálních kónusů. různých dle typů kol- W42 a W52. Bez nich prostě nelze kolo správně vyvážit. Naprostá většina servisů tyto adaptéry nemá a vyvažují kola s centrálním šroubováním stejně jako běžné disky.