Classic jaguar cz

Menu

Interiér, údržba

Základní radou pro renovaci interieru je tato: veškeré díly čalouněnínakupte u renomované anglické firmy. Jedině tak lze dosáhnout ve všech směrech korektního výsledku. Naprostá většina vozů, které jsem kdy viděl se „zakázkovým „ čalouněním nebyla v mnoha ohledech v pořádku – vysoko nebo nízko vycpaná sedadla, svévolné kreace v celkovém řešení, nemluvě často o kvalitě provedení.

Řádná a pravidelná údržba vozu je základní podmínkou spolehlivé funkčnosti. Nelze se domnívat, že restaurováním vše končí a nadále se bude jenom jezdit. Výrobce stanovuje v dílenském manuálu servisní intervaly po 4000 km, dále pak jsou předepsané úkony každých 8 a 16 tisíc km, které je vhodné striktně dodržovat. Olej doporučuje měnit v intervalech 4000 km. Dodržováním tohoto doporučení určitě nic nezkazíme, v každém případě se musí měnit alespoń jednou za rok i když se najede méně. Důležité je pravidelné promazávání všech potřebných míst. Nejdůležitější jsou zejména uložení spodních ramen zadní nápravy u diferenciálu, křížové klouby, řízení, čepy, atd.

Po každé jízdě v dešti je vhodné vyndat koberce v prostoru pod nohami a vše řádně vysušit. Alespoň jednou ročně pak zkontrolovat odtokové otvory ve dveřích, vyndat sedadla a v rámci možností vše zkontrolovat a vysušit pod čalouněním. Původní filc, používaný jakožto hluková isolace pod čalouněním a koberci je vynikající živnou půdou pro korozi a plíseň. Při restaurování vozu je třeba jej nahradit vhodnějšími materiály tak, aby byl průběžně možný přístup až k holému plechu.

Pro ochranu spodku vozu a dutin používám tradiční po řadu desetiletí osvědčené anglické přípravky řady Waxoyl.

Přední anglická restaurátorská firma CMC, známá zejména renovací Lightweigt E Type Petera Lindnera, dodává též upravená sedadla, nabízející kromě výrazně vyššího komfortu a bočního vedení též zvýšenou bezpečnost při případné nehodě. Opěradla jsou vyšší a opěrky hlavy tím plní na rozdíl od originálu svou funkci ochrany hlavy proti zlomení krční páteře. Další výhodou je též užší provedení opěradel, takže nekolidují se složenou střechou u Roadsterů. Kromě toho firma CMC nabízí též velmi zajímavou koncepci samonavíjecích pásů.

Generovaná postranní fotogalerie