Classic jaguar cz

Menu

Zapalování

Zapalování je snad nejdůležitější součástí pro správné seřízení motoru. Původní rozdělovače Lucas jsou ve většině případů vyběhané, nesprávně fungující odstředivá i podtlaková regulace apod.. V současné době je nejlepším řešením výměna za nový elektronický rozdělovač Ignition 123. Pomocí tohoto zařízení lze dosáhnout naprosto dokonalého a optimálního seřízení jednou pro vždy. Nabízí výběr šestnácti různých křivek průběhu předstihu, což eliminuje nekonečnou laboraci s pery odstředivé mechanické regulace.

Hlavně v USA je poměrně populární elektronický rozdělovač Mallory Unilite, který ovšem má pevně danou jednu křivku průběhu předstihu a nelze na ní nic měnit. Pro vozy série 1 s positivním zemněním lze použít Mallory dual point neb upravený rozdělovač Lucas dodávaný Robem Beerem. Obě tyto možnosti jsou dokonce povoleny dle předpisů FIVA.

Všechny možné další dříve používané systémy elektronického zapalování – Petronix, Magnetronic, Lumenition apod. - kromě odstranění původních kontaktů příliš výhod nepřinášejí.

Současně s výměnou rozdělovače je nutno instalovat nové zapalovací kabely, klasické s měděným jádrem nejsou vhodné pro elektronické systémy. Nejlepšími kabely na trhu jsou Magnecor nebo Moroso s vinutým jádrem z nerezové oceli. Jsou dodávány komplet s koncovkami (bez speciálního vybavení nelze provést doma v dostatečné kvalitě) jakožto sada pro motor XK. Nevýhodou je, že daná délka nepočítá s klasickým vodítkem umístěným mezi ventilovými kryty – kabely jsou příliš krátké. Klasické vodítko je tedy možno eliminovat a použít starší provedení C-type. Nové zapalování vyžaduje též novou cívku, nejlépe Lucas Sport. U vozů původně vybavených odporem v zapalovacím okruhu je nutno jej odstranit.

Velmi kritický je též výběr správného typu zapalovacích svíček. Nevhodné osazení kromě problémů s chodem motoru může způsobit jeho fatální poškození.

Generovaná postranní fotogalerie